Waarom is een beheerafdeling zo belangrijk binnen een software omgeving?

Geschreven door Vivian Say op 10-8-2016

managed-services

Blijft mijn applicatie wel draaien? Is mijn server wel voorzien van de juiste updates en patches? Is de technische kennis van de developers die mijn app hebben gebouwd wel gewaarborgd? Herken jij deze vragen cq. angst? Een support-team, ook wel Managed Services genoemd, kan hier uitkomst bieden.

Wat is de betekenis van Managed Services?

Volgens Wikipedia zorgt Managed Services voor het overhevelen van enkele bedrijfsprocessen naar een externe partij met als doel een hogere efficiëntie of lagere kosten. De organisatie die eigenaar is van de operaties of het systeem dat wordt beheerd door een ander, wordt de klant genoemd. De organisatie die de managed service aanbiedt wordt beschouwd als de dienstverlener.

Managed Services bij Kabisa

Ook Kabisa heeft een Managed Services afdeling. In de vele gesprekken die ik afgelopen jaren met bedrijven en sollicitanten heb gevoerd heb ik ervaren dat het beeld over Managed Services niet altijd volledig is en dat Managed Services toch echt verder gaat dan alleen supportverzoeken oppakken en afhandelen.

Bij Kabisa is Managed Services verantwoordelijk voor het onderhouden en leveren van support op bedrijfsapplicaties. Concreet betekent dit, dat het Managed Services team over een goede beheersing van diverse technieken moet beschikken, denk hierbij aan Ruby on Rails, Java, Front-end Frameworks, maar ook nieuwe technieken als Elixir en Phoenix. Binnen Kabisa wordt dan ook veel aan kennisdeling gedaan. Daarnaast is Managed Services gespecialiseerd in systeembeheer en hosting vraagstukken voor professionele en bedrijfskritische applicaties. De hoofdfocus is de beschikbaarheid te verzorgen van alle applicaties die in beheer zijn genomen en hiermee de bedrijfsvoering van klanten te ondersteunen. Hier hoort ook het oppakken van supportverzoeken, voorkomen van problemen en het geven van pro actief advies bij. Om dit alles op een pro-actieve wijze op te volgen maakt Managed Services gebruik van monitoring tools en een helpdesksysteem. Hierdoor kunnen klanten goed en tijdig op de hoogte worden gehouden. Klanten kunnen SLA’s (Service Level Agreements) afnemen met een serviceswindow van 24x7. Naast bovenstaande werkzaamheden ontwikkelt Managed Services ook aan kleine(re) software projecten. Het Managed Services team bestaat uit ervaren software developers met de focus op beheer, cloudhosting, advies en consultancy.

Wil je meer weten over Managed Services of ben je op zoek naar een baan als DevOps Engineer neem gerust contact met ons op.

Awards

Vacatures

Blog

FAQ

Bij Kabisa staat privacy hoog in het vaandel. Wij vinden het belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de data die onze bezoekers achterlaten. Zo zult u op onze website geen tracking-cookies vinden van third-parties zoals Facebook, Hotjar of Hubspot. Er worden alleen cookies geplaatst van Google en Vimeo. Deze worden gebruikt voor analyses, om zo de gebruikerservaring van onze websitebezoekers te kunnen verbeteren. Tevens zorgen deze cookies ervoor dat er relevante advertenties worden getoond. Lees meer over het gebruik van cookies in ons privacy statement.