Waarom Vacansoleil voor Kabisa kiest

Geschreven door Niek Horsmans op 29-11-2018

Vacansoleil is Europees marktleider in het aanbieden van campingvakanties. Vacansoleil biedt op vijfhonderd campings verspreid over heel Europa volledig ingerichte tenten en stacaravans aan.

“We zien Kabisa als een partner, niet als een externe ICT partij. We werken samen aan het bereiken van onze bedrijfsdoelstellingen.”

We spraken Jacky Lambert, E-commerce directeur van Vacansoleil, over de samenwerking met Kabisa. De website van Vacansoleil was enigszins verouderd, niet alleen op het gebied van visuals maar ook qua usability. Daarnaast was de development methode achterhaald. Vacansoleil ging dus op zoek naar professionele ondersteuning binnen dit vakgebied en heeft hier met Kabisa de ideale partner in gevonden.

Bekijk hieronder het interview.



Wie bent u en wat is uw functie binnen Vacansoleil?
Mijn naam is Jacky Lambert en ik ben nu sinds twee jaar director E-commerce van Vacansoleil.

Wie is Vacansoleil en wat is de core-business van Vacansoleil? Wij zijn de grootste campingaanbieder van Europa. We zijn actief in elf verkooplanden met zestien bestemmingslanden, ongeveer vijfhonderd campings in ons portfolio, variërend van Mobile Homes, tenten en ook staanplaatsen.

Hoe bent u met Kabisa in contact gekomen?
Dat is gebeurd via onze IT-afdeling. De naam van Kabisa kwam naar voren. We waren op zoek naar een stuk ondersteuning. De website kan een goede opfrisbeurt gebruiken. Niet alleen qua visuals, maar ook (vooral) qua usability. Onze development methode op het platform was ook een klein beetje achterhaald, dus daar zochten wij professionele ondersteuning in. Zodoende zijn we bij Kabisa uitgekomen.

Hoe heeft u het eerste contact met Kabisa ervaren?
We hebben Kabisa uitgenodigd voor een gesprek en tijdens dat gesprek hebben zij direct meegelopen op onze IT-afdeling. Kabisa heeft onze manier van werken geanalyseerd en gekeken welke systemen wij gebruikten. Daaruit is een soort GAP-analyse gekomen met daarin de belangrijkste punten die wij misten om kwalitatief webdevelopment uit te voeren.

Hoe beleeft u het contact met de accountmanager van Kabisa?
Goed, eigenlijk is ons contact met de mensen van Kabisa in brede zin goed. We werken met bepaalde “Milestones” die we willen halen. Deze Milestones worden behaald door een mix van een intern development team en mensen van Kabisa. Ook die verstandhouding is prima. Elke week bekijken we samen in hoeverre wij nog “On-track” liggen of dat er eventueel ergens iets veranderd of bijgeschakeld dient te worden.

In hoeverre bent u op de hoogte van het Kabisa Succes Proces?
Redelijk goed! Belangrijk in onze samenwerking was de Kick-Off fase. We hebben daarin echt een dag gezamenlijke gezeten om niet alleen onze wensen aan te geven, maar ook de werkwijze van Kabisa te leren kennen. Dat heeft ons geholpen om de aanpak van dit proces goed op orde te krijgen.

Wat vindt u belangrijk aan een ICT-leverancier?
Belangrijk aan een ICT-leverancier vind ik dat hij niet “uurtje-factuurtje” gaat draaien en sec met een oplossing komt, maar dat hij de commerciële behoefte, de business need, heel goed snapt en daar dus een duidelijk plan van aanpak bij kan brengen.

Welke bedrijfsdoelstellingen heeft Vacansoleil kunnen realiseren door de samenwerking met Kabisa?
Zeer zeker een stuk professionalisering van die aanpak. Dat was eigenlijk het hoofddoel. Ik denk dat wij vanuit e-commerce goed in staat zijn om te beschrijven wat we willen via business requirements. Alleen vonden wij dat de snelheid en kwaliteit van ontwikkelen op een hoger niveau moesten komen en daar zochten wij dus een juiste methode voor. Dankzij Kabisa zijn we daar nu een stuk beter op weg mee.

Verder heeft Kabisa ons geholpen met het duidelijk creëren van een mindset. Hoe pakken wij zo’n proces van redesign aan en hoe komen wij tot een professioneler webdevelopment geheel. Dat was een stukje procesmatig, maar ook qua mindset. Kabisa heeft daar goed de lead in genomen voor ons.

Wat vindt u van de kwaliteit van de oplossingen die Kabisa tot nu toe geboden heeft?
Kabisa heeft ons snel duidelijk kunnen maken waar precies de pijnpunten lagen. Om het even plat te stellen: de “wirwar” van codering en systemen door elkaar heen. Op een gegeven moment kom je daar zelf niet meer door heen. We hebben sinds een jaar geleden ook al een nieuw backend geïnstalleerd dus het werd al een stuk complexer. Daar moet het web heel goed bij aansluiten en dat deed het niet goed genoeg. Kabisa heeft dit heel snel inzichtelijk gemaakt. Zij gaven aan wat er niet goed ging en op welke manier dit verbeterd kon worden.

Waarom zou u iemand anders aanraden om voor Kabisa te kiezen?
Wat ik erg goed vind aan Kabisa is de no-nonsense aanpak. Geen theoretisch lange verhalen, maar duidelijk en snel blootleggen waar het aan schort en daarbij gericht met oplossingen en een aanpak komen. Kabisa gaf aan wat er moest gebeuren en dat klopte in onze ogen ook. Ik ervaar Kabisa gelukkig iet als extern bureau dat buiten het bedrijf staat. Nee, het is een soort partnership. We hebben een gezamenlijk doel en dat gaan we bereiken.

Hoe heeft u de algehele samenwerking met Kabisa ervaren?
De samenwerking met Kabisa kan ik als positief beschrijven. Ik ben daar echt tevreden over. Het gezamenlijke commitment staat hoog in het vaandel bij Kabisa. We gaan niet als externe partijen met elkaar om. We willen middels een partnership samen het doel bereiken. Zij voelen zich onderdeel van het geheel en dat vind ik belangrijk.

Over Kabisa

Bij Kabisa beschikken we over ervaren Python developers, die uw applicatie naar een hoger niveau kunnen brengen. Onze ontwikkelaars kunnen ook van grote waarde zijn binnen jouw project. Ben je benieuwd wat Kabisa voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem gerust contact met ons op.

Bij Kabisa staat privacy hoog in het vaandel. Wij vinden het belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de data die onze bezoekers achterlaten. Zo zult u op onze website geen tracking-cookies vinden van third-parties zoals Facebook, Hotjar of Hubspot. Er worden alleen cookies geplaatst van Google en Vimeo. Deze worden gebruikt voor analyses, om zo de gebruikerservaring van onze websitebezoekers te kunnen verbeteren. Tevens zorgen deze cookies ervoor dat er relevante advertenties worden getoond. Lees meer over het gebruik van cookies in ons privacy statement.