Bij Kabisa is het altijd 'Nationale Complimentendag'

Aaeaaqaaaaaaaaj aaaajdq2ndu3mzgzltlkzdgtndi2ni05nzzjltjiytc0mmeznmvjyq  1 Geschreven door Vivian Say op 1-3-2019

Jaarlijks is op 1 maart de Nationale Complimentendag. Bij de ‘Nationale Complimentendag’ draait het om het geven van oprechte aandacht en het tonen van persoonlijke waardering. Twee onderwerpen die niet te koop zijn, maar de mens (juist daarom) wel het diepst raken.

Het geven en ontvangen van dankbaarheid en complimenten werkt als een positieve stimulans voor onze gemoedstoestand. Het zit in de aard van de mens dat hij of zij niet zonder waardering kan. Ook bij Kabisa staan wij meer stil bij het maken van complimenten dan alleen op de ‘Nationale Complimentendag’. Maar hoe geef je nu een compliment?

Het geven van een compliment is een manier om je waardering uit te spreken. Bij Kabisa proberen wij dit zoveel mogelijk persoonlijk te doen, 1 op 1 of in een groep met een onderbouwing van je compliment aan diegene die het verdient.

Echter, als je bedrijf groeit en je als medewerker werkzaam bent over meerdere kantoren kan het persoonlijke contact soms moeilijker zijn. Sinds 2016 zijn wij bij Kabisa actief met de kudo meter en het geven van kudos. Wij zien dit platform als hulpmiddel om betrokkenheid en ‘wij’ gevoel te creëeren. Persoonlijk contact staat voorop!

Ik hoor je denken… kudos geven? Ja, bij Kabisa geven medewerkers kudos aan elkaar. De term kudo is een term die je vaker in de it wereld hoort. Volgens Wikipedia wordt het geven van kudos aan een ander gedaan om deze te waarderen. Doorgaans worden deze virtuele cadeautjes toegekend door middel van het geven van +1 (positief) of -1 (negatief). Wil je weten waarom wij kudos geven? Lees dan snel mijn blogpost Waarom wij onze collega’s kudos geven?

Wil je meer weten hoe Kabisa betrokkenheid, waardering en ‘wij’ gevoel creëert bij haar medewerkers en hoe het geven van compimenten en het kudo platform hierbij een belangrijke rol speelt? Neem gerust contact met ons op.

Aaeaaqaaaaaaaaj aaaajdq2ndu3mzgzltlkzdgtndi2ni05nzzjltjiytc0mmeznmvjyq  1

Vivian Say

recruitment • enthousiast • passie • organiseren • sales • spin in het web

Bij Kabisa staat privacy hoog in het vaandel. Wij vinden het belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de data die onze bezoekers achterlaten. Zo zult u op onze website geen tracking-cookies vinden van third-parties zoals Facebook, Hotjar of Hubspot. Er worden alleen cookies geplaatst van Google en Vimeo. Deze worden gebruikt voor analyses, om zo de gebruikerservaring van onze websitebezoekers te kunnen verbeteren. Tevens zorgen deze cookies ervoor dat er relevante advertenties worden getoond. Lees meer over het gebruik van cookies in ons privacy statement.